BIBLIOTECA JUDETEANA "OVID DENSUSIANU"

HUNEDOARA- DEVA

marți, 21 mai 2013

LA MULTI ANI !!! ILEANA VULPESCU IMPLINESTE AZI 81 DE ANI !!!


    Ileana Vulpescu (n. 21 mai 1932Bratovoeștijudețul Dolj)-prozatoare și romancieră română.
După o licență in litere (limba și literatura franceză), la Facultatea de Filologie a Universității din București (1953-1958), a lucrat ca lexicograf la Institutul de Lingvistică al Academiei și a colaborat la redactarea lucrărilor Dicționarul limbii române și Dicționarul explicativ al limbii române (1959-1975).
      A fost soția poetului și traducătorului Romulus Vulpescu.
Cel mai cunoscut roman al ei este Arta conversației, care a reușit să ajungă best-seller înainte de 1989.
Opere:
Ramas-bun (Editura Cartea Romaneasca, 1975) Arta conversatiei (Editura Cartea Romaneasca, 1980) Saruta pamantul acesta (Editura Cartea Romaneasca, 1987) Ramas-bun casei parintesti (Editura Arta Grafica, 1990) Carnetul din port-hart (Editura Eminescu, 1996) Candidatii la fericire (Editura Tempus, Ploiesti, 2002) Arta compromisului (Editura Tempus, Ploiesti, 2002) De-amor, de-amar, de inima albastra “Viata, viata, legata cu




ata” (Editura Tempus, Ploiesti, 2007)
Pe apa sambetei (Editura Tempus, Ploiesti, 2009) Nota informativa batuta la masina (Editura Tempus, Ploiesti, 2011)
Teatru:
Ileana Vulpescu si George Banica au realizat o dramatizare dupa romanul „Arta conversatiei“, care s-a jucat cu mare succes, cateva stagiuni la: Teatrul Odeon din Bucuresti (premiera la 30 iunie 1983); Teatrul de Stat din Oradea (premiera la 3 noiembrie 1983); Teatrul National din Craiova (premiera la la 26 octombrie 1984);

-Ileana Vulpescu despre prima  intanire cu Romulus Vulpescu : 
"El a aruncat prima ocheada si eu am raspuns asa, mai bovin la inceput, apoi am dovedit si eu ca fac parte din regnul uman. Stii, eu am fost agatata in mod intelectual. A venit oblu la mine si a zis: „l-ai citit pe Arghezi?“ Pe vremea aceea, pentru citit Arghezi te dadea afara de la facultate. Da!, am zis eu. „Dar pe Ion Barbu?“ Da! Si atunci, dintr-o data, am devenit o persoana recomandabila, ca sa zic asa. Nu eram o gasca oarecare, eram o gasca cu niscaiva lecturi! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu