BIBLIOTECA JUDETEANA "OVID DENSUSIANU"

HUNEDOARA- DEVA

luni, 14 mai 2018

CAMIL PETRESCU 61 DE ANI DE LA MOARTE

11 lucruri interesante despre Camil Petrescu

Camil Petrescu a fost un romancier, dramaturg, doctor în filozofie, nuvelist și poet. S-a născut la București pe 22 aprilie 1894 și a decedat pe 14 mai 1957.


Iată câteva lucruri inedite despre viața acestuia :
A rămas orfan încă de la naștere.
” Copilăria mi-a fost umbrită de dispariția părinților. Tatăl meu a dispărut înainte de a mă naște eu, iar mama s-a dus curând după el. M-am văzut copilul fără rude, fără familie, crescând de capul meu.”
A fost încredințat unei doici care s-a ocupat de educația lui.
A studiat la Colegiul „Sfântul Sava” și la Liceul „Gheorghe Lazăr” din București, având rezultate bune la învățătură.
În 1913 a urmat cursurile Facultății de Filozofie și Litere de la Universitatea București.
Între anii 1916-1918 a fost înrolat ca ofițer în Primul Război Mondial, iar experiența trăită atunci se regăsește în romanul „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război”.
În timpul războiului, a explodat o bombă lângă el și a surzit. A purtat un aparat auditiv.
Operele lui semnificative sunt „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război”, „Patul lui Procust”, „Un om între oameni”, „Jocul ielelor”.

În 1939 a fost numit directorul Teatrului Național din București, unde a rezistat doar 10 luni.
În 1947 a fost ales membru al Academiei Române.
S-a îmbolnăvit de inimă. A avut două infarcte, iar ultimul i-a fost fatal. A decedat, iar romanul „Un om între oameni”, închinat lui Nicolae Bălcescu, a rămas neterminat.
Fiul cel mare al acestuia, Camil Aurelian Petrescu, povestește într-un interviu că tatăl lui a fost un bărbat șarmant cu tinerele doamne din jurul lui, dar un tată sever cu copiii lui. A adorat șahul și matematica. A fost pasionat de fotbal.

SURSA-https://cum-se-scrie.ro/11-lucruri-interesante-despre-camil-petrescu/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu