BIBLIOTECA JUDETEANA "OVID DENSUSIANU"

HUNEDOARA- DEVA

joi, 21 februarie 2019

MARIN SORESCU -83 DE ANI DE LA NASTERE

Considerat unul dintre cei mai mari scriitori români contemporani, cunoscut în timpul vietii pe aproape toate continentele planetei. Operele lui au fost traduse în mai mult de 20 de tãri, totalizând peste 60 de cãrti apãrute în strãinãtate. S-a facut remarcat prin preocuparea pentru picturã, deschizând numeroase expozitii în tarã si în strãinãtate.
"Cu mine se petrece ceva. O viata de om."
" Mi se pare mie sau e târziu? Cum a trecut timpul! Începe să fie târziu în mine. Uite, s-a facut întuneric în mâna dreaptă şi-n salcâmul din faţa casei. Trebuie să sting cu o pleoapă toate lucrurile care au mai rămas aprinse, papucii de lângă pat, cuierul, tablourile. Restul agoniselii, tot ce se vede în jur, până dincolo de stele, n-are niciun rost s-o iau, va arde în continuare. Şi-am lăsat vorbă în amintirea mea, măcar la soroace mai mari, universul întreg să fie dat lumii de pomană. "
" Fericirea nu vine niciodată atunci când trebuie."
" De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?"
Straşnic năvod mai am. Vreau să prind cu el acum soarele. Doar atât! Soarele! Şi să-l pun la sărat, poate ţine mai mult."
" Mai bine m-aş face pescar de nori. Azi unul, mâine altul. Aş aduce repede potopul.Că la nori am noroc. "
"Uneori uit unde mă aflu şi zîmbesc aşa, fără motiv. Cîteodată sunt vesel. Vesel de tot. Pentru că uit de mine. Mă pierd pe undeva, în vreun loc depărtat, cum ai uita o carte pe fereastră".
"Un sfert de viaţă îl pierdem făcînd legături. Tot felul de legături între idei, între fluturi, între lucruri şi praf. Totul curge aşa de repede, şi noi tot mai facem legături între subiect şi predicat. Trebuie să-i dăm drum vieţii, aşa cum ne vine exact, să nu mai încercăm să facem legături care nu ţin. De când spun cuvinte fără şir, simt că-mi recuperez ani frumoşi din viaţă".
"Geniul nu planifică, nici nu se anunţă spectaculos, precum o eclipsă de lună."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu