BIBLIOTECA JUDETEANA "OVID DENSUSIANU"

HUNEDOARA- DEVA

miercuri, 20 iunie 2018

EMIL CIORAN -23 DE ANI DE LA MOARTE


Emil Cioran (n. 8 aprilie 1911, Rășinari – d. 20 iunie 1995, Paris). Acesta a fost un filozof și scriitor român, fiu de preot ortodox care a trăit până la vârsta de 26 de ani în România, unde şi-a publicat primele cărţi: „Pe culmile disperării” la vârsta de 22 de ani şi „Lacrimi şi sfinţi”, un volum filozofic. În 1937 Emil Cioran pleacă în Franța cu o bursă a Institutului Francez din București.
După o scurtă întoarcere în România (două luni, sfârșitul lui 1940 – începutul lui 1941), el părăsește pentru totdeauna România și se stabilește la Paris. Din acest moment Cioran va publica numai în limba franceză, operele lui fiind apreciate nu numai pentru conținutul lor, dar și pentru stilul plin de distincție și finețe al limbii. Deşi a trăit în Franţa până la moarte, nu a cerut niciodată cetăţenia franceză. În anul 2009 a fost declarat membru post-mortem al Academiei Române.
Cele mai frumoase citate ale lui Emil Cioran 
„A iubi înseamnă a suferi și cum mulți fug de suferință, puțini știu să iubească.”
„Barbații care iubesc cu adevărat, cu o pasiune puternică, nu pot iubi în același timp mai multe femei, ci numai una.”
„Tot mai mult mă conving că oamenii nu-s decât obiecte: bune sau rele. Atât. Şi eu sunt oare mai mult de un obiect trist?”
„De fiecare dată când mă chinuie Timpul, îmi spun că unul dintre noi trebuie să sară în aer, că nu e posibil să continuăm la nesfârşit această crâncenă înfruntare…”
„Unicul mijloc de a-ți apăra singurătatea e să rănești pe toată lumea, începând cu cei pe care-i iubești.”
„Compatrioţii mei au geniul superlativului. Îţi trântesc un compliment de pe urma căruia nu-ţi mai revii…”
„Dacă sunt sinistre cărţile mele, e pentru că nu scriu decât atunci când îmi vine să-mi trag un glonţ în cap.”
„Între oameni există unii care n-au depășit cu mult forma de existență animală sau de plantă.”
„Oamenii se împart în două categorii: cei care caută sensul vieții fără să-l găsească și cei care l-au găsit fără să-l caute.”
„Ceea ce am mai bun în mine se datorează suferinței. Nu o iubesc, dar nici nu o condamn.”
„Prefer să fiu ultimul om dacă a fi om înseamnă să fii ca ceilalţi.”
„Numai Dumnezeu are privilegiul să ne abandoneze. Oamenii nu pot decât să-ţi întoarcă spatele.”
„Nu poți iubi în același timp cu pasiune o femeie și pe Dumnezeu. O femeie ne poate scăpa de Dumnezeu, precum Dumnezeu ne poate scăpa de toate femeile.”
„O lacrimă are întotdeauna rădăcini mai adânci decât un zâmbet.”SURSA-https://www.ganduriledintrepagini.com/cele-mai-frumoase-ci…/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu